Rasmus är verkligen ingen badkruka

Som hans föräldrar. För helst badar jag själv bara fötterna. Det ska vara himla varmt innan jag doppar mig. Vad har det tagit åt mig???

I alla fall, i Onsdags var vi och hälsade på mamma och pappa i Nygård, dom håller på att fixa och dona. Vi gick ner en sväng till sjön för att kolla. Det var så varmt ute så jag tänkte att Rasmus måste ju få känna på vattnet. Bäst att ta av alla kläder, annars lär han ju bli dyngsur.

Tror ni inte, jag tog honom i handen och han gick rätt ut i vattnet! Fast det tog stopp då vattnet nådde rumpan. Så stog han och plaskade och till slut så låg han och "simmade" (jag höll honom över ytan). Underbart att se honom första gången bada i en sjö!!!

Min far tog en bild. Ska be om den så kan jag lägga ut den senare!

Rasmus vaknade med feber idag. Verkligen ingen fart i honom, stackarn. Så idag tar vi det bara lugnt och är hemma!

I helgen får man besök av en kär vän, alltid lika trevligt, undra vad man ska hitta på då? Hoppas på bra väder!

Just det, min syster voltade med bilen igår morse. Bilen var bara skrot, är så himla glad att det gick så bra som det gick. Hon har ont i ryggen, huvudvärk och ett litet sår på handleden. Änglavakt?

Ja, det hade nog min far oxå. För proverna dom tog var bra, och det verkar som han ska vara helt frisk nu! Helt otroligt så bra det kan gå. För man var ju så orolig då han blev så tvär dålig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0