Lungt ännu

Tagit det hyfsat lungt i helgen. Bär knappt Rasmus. Men jag blir så himla uttråkad av att inte röra på mig. Jag har ändå

  • Tagit en cykeltur
  • Hjälpt Pontus att plocka lös 6 st sidobalkar på lastbilen. Jätte tungt.
  • Sprungit med grästrimmern
  • Slipat färdigt pinnarna på vindan, nu är det bara ramen kvar.
  • Slagits med myggen, väldigt jobbigt!
  • Varit på 85 års kalas idag.
Känns att denna dag varit lugnare, trycker inte alls på lika mycket ikväll. Men får väldigt ofta samandragningar, magen spänner sig och "värker" ordentligt då jag börjar röra på mig mycket eller bär på Rasmus.

Gissa förlossnings datum?

Jag tror ju faktist att det kommer hända snart, Torsdag den 23 Juni eller kanske fredan.

Jag satt just och läste gamla inlägg i min blogg, dagarna innan Rasmus föddes. Jag var jäkligt dålig på att gissa då. Blev hela 15 dagar fel!

Något annat som chokade mig var att jag vägde 3 kg mer då i samma vecka som nu! Jag gick ju och rörde på mig betydligt mycket mer då, kanske var så att jag samlade mer vätska? Nu hinner jag ju aldrig börja känna mig trött i fötterna, tar det ju så lugnt.

Men magen min växer ju i exakt samma takt som sist enligt barnmorskans mätningar.

Åååå nu längtar jag verkligen!

Men för allas bästa så vore det väl bra om det kunde vänta lite. Finns som sagt så mycket som borde hinnas göras först... Äh, det hinns nog med ändå.

Pontus har nu äntligen fått iväg all skog.
Han körde iväg det sista ikväll, nu är sågnings arbetet överlagt på andra, det känns skönt!

Jag sitter och tuggar lakrits.
Inte varje dag man äter godis, så jag unnar mig. Hmm.. jag har tråkigt. Längtar efter Pontus. Som kom alldeles nu!

Kommentarer
Postat av: Emma H

Hej du!

Klart du får en midsommarbebis, tror du får en liten pojke till. Roligt för Rasmus att få en kompis. Lycka till med allt!!

Kram

2011-06-20 @ 13:32:24
URL: http://josefiinaa.blogspot.com
Postat av: Sofia

1a Juli! :)

2011-06-21 @ 17:54:59
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0